Selasa, 5 April 2011

9 mimpi Rasulullah s.a.w

Aku melihat seorang dari umatku telah 
didatangi malaikat maut dengan keadaan 
yang menggerunkan untuk mengambil
nyawanya.. maka malaikat itu terhalang 
perbuatannya itu disebabkan Ketaatan dan 
kepatuhannya kepada ibu bapanya


Aku melihat seorang dari umatku telah 
disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, 
maka ia telah diselamatkan oleh berkat 
 wudhuknya yang sempurna . 




 

Aku melihat seorang dari umatku sedang 
dikerumuni oleh syaitan2 dan iblis2 laknatullah..
maka ia telah diselamatkan dengan berkat zikirnya 
yang tulus ikhlas kerana Allah s.w.t.




Aku melihat bagaiman umatku diseret dengan 
rantai yang diperbuat daripada api neraka 
jahanam yang dimasukkan dari mulut dan 
dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya oleh
malaikat azab.. tetapi solatnya yang khusyuk 
dan tidak menunjuk-nunjuk telah 
melepaskannya dari siksaan itu.



 
Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat 
berat, setiap kali dia mendatangi satu telaga 
dihalang dari meminumnya,, ketika itu datanglah 
pahala puasanya yang ikhlas kerana 
Allah s.w.t. memberinya minum sehingga ia 
rasa puas.





Aku melihat seorang dari umatku berada di 
dalam keadaan gelap gelita di sekelilingnya 
sedangkan dia sendiri di dalam keadaan 
bingung, maka datanglah pahala Haji dan  
umrahnya yang Ikhlas kerana Allah s.w.t.  
 lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada 
 tempat yang terang menderang.






Aku melihat umatku cuba mendekati 
kumpulan para nabi yang sedang duduk 
 berkumpulan-kumpulan setiap kali dia akan 
diusir, maka menjelmalah mandi junub dengan 
rukun yang sempurnanya sambil memimpinnya 
ke kumpulan seraya duduk di sebelahku.





Aku melihat umatku cuba berbicara 
dengan golongan orang mukmin tetapi mereka 
tidakpun membalas bicaranya, maka segera 
menjelmalah sifat silaturrahim dan tak suka 
bermusuh-musuhan sesama umatku lalu 
menyeru kepada mereka agar menyambut 
bicaranya, lalu berbicara mereka dengannya.






Aku melihat umatku sedang menepis-nepis 
percikan api ke mukanya, maka segera 
menjelmalah  pahala sedekah yang Ikhlas 
kerana Allah s.w.t.  lalu menabur muka dan 
kepalanya dari bahaya api tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan