Jumaat, 28 Januari 2011

Kelebihan umat Nabi Muhammad s.a.w

Ka'bul bin Ahbar R.A. berkata, '' Saya telah membaca kitab yang telah diturunkan oleh Allah kepada Nabi Musa A.S. yang mana Allah telah berfirman,


solat itu tiang agama

Wahai Musa! Dua rakkat yang dikerjakan oleh Muhammad dan umatnya di waktu subuh, Aku akan mengampunkan serta melindungi mereka dari siang hari hingga ke malamnya.

Wahai Musa! Empat rakaat yang dikerjakan oleh Muhammad dan umatnya di waktu Zohor, Aku akan berikan pengampunan pada rakaat yang pertama, Aku beratkan timbangan mereka pada rakaat yang kedua, Aku perintahkan malaikatku bertasbih dan membaca istighfar bagi mereka pada rakaat yang ketiga dan rakaat yang keempat Aku bukakan pintu langit sehingga para bidadari dapat mengintai mereka.


yang mana lebih berat???


Wahai Musa! empat rakaat yang dikerjakan oleh muhammad dan umatnya pada waktu asar, maka semua para malaikat di langit dan juga di bumi akan meminta ampun untuk mereka. sesiapa yang telah diminta ampun oleh malaikat, tidaklah Aku seksa mereka itu.


langit....

Wahai Musa! tiga rakaat yang dikerjakan oleh Muhammad dan umatnya di waktu matahari hendak terbenam, maka Aku bukakan pintu langit untuk mereka dan apa2 yang mereka minta pasti Aku perkenankan.

matahari terbenam...

Wahai Musa! empat rakaat yang dikerjakan oleh Muhammad dan umatnya ketika terbenam mega2 merah (isyak) maka solat itu adalah lebih baik dari dunia ini dan seisinya dan mereka juga terlepas dari dosa2 kecil........

bumi...

na'uzubillahiminzalikh....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan